9.11.2011

Kort utan stämplar

Jag tycker det är kul med kort som inte har stämplade motiv.
Från en av mina favoritbloggar har jag gjort en total "ripp of".
Originalet finner du här.

Vi firade en 15-åring i familjen förra helgen och vi skulle ha ett kort där vi kunde lägga i lite pengar.
Åter blev det då en mix av blommor. Jag använde mig av Daisys och egentillverkade rosor.
Dessa rosor gör man genom att klippa/stansa ut cirklar. I cirkeln klipper man en spiral. Sedan virar man spiralen utifrån och in mot mitten. En liten limklick i mitten och där har man sin ros. Klipper du en smal remsa får du en plattare ros som inte bygger så mycket utåt, klipper du tjockare remsor blir rosen inte så fyllig utan mer långsmal och ser lite grann ut som en knopp.




Åter har jag avänt min nya favoritstämpel bland texter, Gummiapans "Inte bara ett år äldre utan även ett år bättre!" Passar vilket grattiskort som helst.



Materiallista:
Daisys
Mönstrat papper - Ripple, Brook, Crate Paper
Mönstrat papper - Wild Flowers, Brook, Crate Paper
Stämpel - Inte bara ett år..., Gummiapan

Inga kommentarer: