10.13.2011

Dopkort

Det blir ett snabbt inlägg idag.

Fick en beställning på ett dopkort till en liten Viggo (skulle min son hetat om inte hans far var så påstridig...).

Jag har använt mig av papper från My Minds Eye's serie Fine and Dandy.
Det är inte ofta jag färgar kanterna på papper idag, men jag ville ha lite mer djup i kortet och att alla bitar skulle träda fram mer, så jag tog en runda med min blending tool och lite vintage photo runt kanterna. Det sista satte jag kanten mot distressdynan för att kanten skulle få en mer mättad färg.



Motivet är målat på albumkartong och med distresser. Detta är målat innan jag själv var med på en färgläggningskurs med Rimna. För att jag skulle få färgläggningen bra, var jag tvungen att embossa motivet då jag målade vått i vått för att få skiftningar utan att färgen satte sig och gjorde fula markeringar om var man lagt ett nytt lager.
Numer efter Rimnas kurs är det betydligt enklare ;)
Motivet är från Lili of the Valley och tyvärr inget vi har i butiken.



Kuvertet har jag vikt med hjälp av min scoring board från Martha Stewart.
Det är väligt kul att kunna matcha kort och kuvert.

Materiallista:
Scoring board, Martha Stewart
Mönstrat papper, Merry, Fine & Dandy, MME
Mönstrat papper, Soar, Fine & Dandy, MME
Stämpel, Vimplar, Gummiapan
Alfabetsstickers, Splash Tiny Alphabet, Adornit
Distress Ink
Distress Refill

1 kommentar:

Leia sa...

Vilken tur att min man gick med på Viggo =) Men han vägrade totalt Hugo på äldsta sonen så han fick bli en Melker istället (men det tog ett tag innan jag slutade att tänka på honom som Hugo ;-)

Kramelikram Veronica